Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Beri alasan pergi kenduri

Dikirim oleh Warieh Isnin, 3 Jun 2013


NURULATIQ AHMAD BANDI
3 Jun 2013
Beri alasan pergi kenduri
Remaja terlibat parti liar yang ditahan.
PORT DICKSON – Hanya kerana mahu menyertai parti liar, ada antara remaja sanggup menipu ibu bapa masing-masing, kononnya mereka mahu menghadiri kenduri.

Bagaimanapun, semuanya terbongkar dalam serbuan dilakukan polis, awal pagi semalam apabila seramai 38 anak muda termasuk seorang remaja berusia 17 tahun dan seorang penuntut universiti tempatan ditahan ketika sedang leka dengan parti liar di sebuah rumah persendirian di Batu 3.5 Jalan Pantai Port Dickson, awal pagi semalam.

Difahamkan, tangkapan itu menyebabkan ibu bapa kesemua remaja terbabit terkejut selepas dimaklumkan polis dan kerana mereka dimaklumkan anak-anaknya datang ke Port Dickson untuk pergi kenduri dan bercuti.

Dalam serbuan kira-kira 3 pagi itu, rumah yang terletak di sebuah hotel turut dilengkapi lampu disko, pembesar suara, deejay serta alat pemutar muzik.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abd Wahab Harun berkata, semasa serbuan, terdapat 50 anak muda berusia antara 17 hingga 27 tahun yang mana 38 daripadanya adalah lelaki dan 12 perempuan sedang berpesta di dalam rumah berkenaan.

“Selepas siasatan dan ujian air kencing, 27 daripada mereka positif dadah, sementara 11 lagi didapati memiliki dadah.

“Dalam serbuan itu, polis menemui tiga biji pil ekstasi dan minuman keras. Namun, kita tidak menolak kemungkinan suspek berjaya menghapuskan pil berkenaan dengan mencampakkannya ke laut melalui balkoni bilik penginapan mereka," katanya kepada pemberita pada sidang media di Bilik Gerakan Polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Port Dickson, semalam.

Abd Wahab berkata, kesemua suspek datang dari negeri ini, Selangor, Melaka dan Kuala Lumpur merupakan pekerja swasta, penganggur serta pelajar.

“Mereka didapati datang ke parti berkenaan atas jemputan untuk majlis hari jadi dihantar penganjur melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) dan penganjur parti tidak mengenakan sebarang bayaran selain mengutip duit sewa rumah sebanyak RM750,” katanya.

Menurutnya, polis menerima maklumat daripada orang awam berkenaan kewujudan parti itu dan operasi yang diketuai Inspektor Norsaiful Asrar Ahmad Najih bersama 13 anggota tamat sekitar 5 pagi.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook