Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Nilai UC tawar biasiswa pelajar cemerlang kokurikulum

Dikirim oleh Warieh Rabu, 15 Disember 2010

SEREMBAN 14 Dis. - Sejajar dengan seruan kerajaan untuk melahirkan lebih ramai graduan holistik dalam pasaran kerja, Kolej Universiti Nilai (Nilai UC) mengambil langkah proaktif dengan melancarkan skim biasiswa baru kepada pelajar yang layak.

Menurut Pengurus Pembangunan Korporat Nilai UC, Mimi Azlina Naim, biasiswa itu memberi peluang lebih besar kepada pelajar yang aktif dengan aktiviti sukan dan kurikulum sekolah.

"Ini berbeza dengan skim biasiswa lain yang rata-rata menumpukan kepada kecemerlangan akademik semata-mata," katanya di sini semalam.

Katanya, selain itu, rakan industri Nilai UC turut memainkan peranan besar memandangkan mereka hanya mahukan kelompok graduan yang bukan sahaja bijak tetapi mudah menyesuaikan diri dengan persekitaran dan boleh bekerja dalam satu pasukan.

"Sehubungan itu, biasiswa yang ditawarkan Nilai UC membuka peluang kepada kumpulan pelajar cemerlang dalam akademik dan kokurikulum," katanya.

Mimi Azlina berkata, skim Biasiswa Kurikulum Cemerlang Kolej Universiti Nilai yang ditawarkan membolehkan pelajar mempunyai rekod kokurikulum cemerlang termasuk pernah mewakili negeri, negara atau daerah, diberi pengecualian yuran pengajian dan penginapan sebanyak 100 peratus.

"Bagaimanapun, biasiswa ini tetap diteruskan dengan penawaran biasiswa kepada kelompok pelajar cemerlang akademik, iaitu kelayakan kepada pelajar yang mendapat 10A dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau 3A dalam Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM)," katanya.

Beliau berkata, biasiswa seterusnya dikenali sebagai Anugerah Kolej Universiti Nilai - Enrichment For Life yang memberi peluang kepada mana-mana pelajar yang memegang jawatan di kelab, persatuan atau badan beruniform.

"Mereka menikmati pengurangan yuran 30 peratus daripada jumlah yuran program Tahun Asas/Foundation atau 10 hingga 25 peratus pengurangan yuran bagi peringkat Ijazah.

"Kategori biasiswa keempat adalah biasiswa mengikut merit yang menawarkan anugerah sama kepada pelajar yang memperolehi 6A dalam SPM atau CGPA 3.0 (tiga subjek terbaik) peringkat STPM," katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook