Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


13 penduduk terima Bantuan Ekonomi Kampung

Dikirim oleh Warieh Rabu, 15 Disember 2010

SEREMBAN 14 Dis. – Semua penerima Bantuan Ekonomi Kampung (BEK) di negeri ini digesa


HASIM Rusdi (dua kiri) menyampaikan bantuan kepada penerima pada majlis penyerahan Bantuan Ekonomi Kampung (BEK) 2010 di Mambau, Seremban, kelmarin.

memanfaatkan sepenuhnya bantuan peralatan yang diberikan bagi meningkatkan pendapatan keluarga.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pembangunan Luar Bandar, Hal Ehwal Pengguna dan Kemudahan Awam Negeri, Datuk Hasim Rusdi berkata, golongan terbabit yang juga terdiri daripada mereka berpendapatan rendah harus menghargai pemberian kerajaan demi kesejahteraan mereka.

“Jangan pula jadikan bantuan peralatan yang diberikan untuk membantu peniagaan mereka sebagai gajah putih sahaja di rumah atau kedai masing-masing.

“Dulu masa memohon semangat berkobar-kobar tetapi bila sudah dapat malas pula, sebaiknya gunakanlah bantuan ini untuk meningkatkan perniagaan anda,” kata beliau.

Beliau berkata demikian di Majlis Penyampaian BEK 2010 anjuran Kemas Negeri Sembilan di Mambau dekat sini semalam.

Sebanyak 13 penduduk daripada seluruh negeri ini menerima bantuan mesin jahit dan mesin membuat mi pada majlis tersebut.

Hasim menambah, kerajaan melalui agensi terbabit menyediakan pelbagai bantuan kepada penduduk yang berpendapatan rendah dan berdaya saing.

“Bagi mereka yang ingin maju dalam perniagaan dan meningkatkan taraf ini namun tidak berkemampuan bantuan ini diberikan dengan harapan mereka mampu melangkah lebih jauh.

“Kita tidak mahu mereka ini sekadar menjadi jaguh di kampung tetapi bersainglah ke peringkat lebih tinggi kerana kita yakin mereka mampu melakukannya,” katanya lagi.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook