Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2



PDK Juasseh lawat Teratak Za'aba

Dikirim oleh Warieh Selasa, 5 Februari 2013


Sebahagian daripada 30 pelajar dan guru dari Pusat Pemulihan Dalam Komuniti Juasseh yang melawat Teratak Za'aba, di Kuala Pilah, Negeri Sembilan baru baru ini. 
 
KUALA PILAH 4 Feb. - Seramai 30 pelajar dan guru dari Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) Juasseh diberikan pendedahan mengenai jasa dan sumbangan Pendeta Za'aba, di Teratak Za'aba, kelmarin.
Penolong Kurator Bahagian Pengurusan Muzium, Asrul Effendi Kamaruzzaman berkata, sumbangan Pendeta Za'aba amat besar kerana beliau seorang cendekiawan Melayu yang aktif dalam kegiatan penulisan termasuk penterjemahan.
Menurutnya, Teratak Za'aba terus menerima kunjungan pelancong dari pelbagai peringkat umur sama ada dari dalam mahupun luar negara.
"Teratak ini menyimpan pelbagai koleksi dan tulisan beliau yang menjadi tatapan umum berkaitan dengan penerbitan buku sekolah dan bacaan umum.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook

    Liga Perdana (Hobin Jang Hobin)

    Standings provided by whatsthescore.com