Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


30 penderma darah di Royale Bintang

Dikirim oleh Warieh Isnin, 21 Jun 2010

SEREMBAN 20 Jun - Hospital Columbia Asia Seremban (HCAS) semalam menganjurkan kempen derma darah dalam usaha menambah bekalan darah hospital tersebut.

Kempen setengah hari yang berlangsung di Royale Bintang Resort Seremban itu dijayakan dengan kerjasama Polis Negeri Sembilan, Kelab Diraja Seri Menanti dan hotel terbabit.

Acara setengah hari itu berjaya menarik perhatian kira-kira 30 penderma termasuk kakitangan hotel berkenaan, pengunjung hotel, anggota dan kakitangan polis serta orang awam.

Majlis perasmian kempen yang diadakan serentak dengan kempen derma organ itu disempurnakan oleh Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Osman Salleh.

Hadir sama, Naib Presiden Kelab Diraja Seri Menanti, Datuk Mohamad Nazari Mohd. Nor; Pengurus Besar HCAS, Lee Hui Chuen dan Pengurus Besar Royale Bintang, Leo Kuscher.

Osman dalam ucapannya berkata, kempen seumpama itu harus digerakkan oleh lebih banyak syarikat swasta mahupun agensi kerajaan.

"Semua anggota masyarakat perlu sedar bahawa kerja-kerja amal seperti penganjuran kempen menderma darah ini sangat penting terutama untuk membantu mereka yang memerlukan," katanya.

Tambah beliau, kempen secara terbuka itu wajar dipergiatkan dari semasa ke semasa demi menggalakkan orang ramai menderma.

Dalam pada itu, menurut Kuscher, sikap prihatin terhadap kepentingan menghargai nyawa khusus di kalangan mereka yang memerlukan, mendorong pembabitan Royale Bintang dalam


Osman Salleh (dua dari kiri) beramah mesra dengan penderma darah di Seremban, kelmarin.

kempen tersebut.

"Langkah ini juga merupakan salah satu daripada tanggung jawab sosial pihak hotel kepada masyarakat dan kami sangat berbesar hati dapat melaksanakan program yang sangat murni ini," katanya.

Menurut Hui Chuen, sasaran kempen adalah mengumpul sebanyak mungkin darah untuk membantu menyelamatkan nyawa selain menyempurnakan tanggung jawab sosial korporat kepada masyarakat.

Kempen tersebut turut menarik perhatian lebih 100 pengunjung untuk mendapatkan pelbagai maklumat berkaitan seperti kempen derma organ dan melakukan pemeriksaan glukosa dan kolesterol percuma yang disediakan HCAS.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook