Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Waspada hamper tamat tempoh

Dikirim oleh Warieh Rabu, 7 September 2011


SEREMBAN 6 Sept. - Orang ramai dinasihat supaya tidak tertipu dengan tindakan licik segelintir pasar raya dan kedai runcit di negeri ini yang mengambil kesempatan sempena musim perayaan untuk menjual hamper mengandungi barangan makanan yang sudah tamat tempoh.

Ingatan itu diberikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pembangunan Luar Bandar, Hal Ehwal Pengguna dan Kemudahan Awam negeri, Datuk Hasim Rusdi yang meminta orang ramai tidak ghairah membeli hamper tanpa memeriksa terlebih dahulu.

Katanya, taktik berkenaan dilihat sebagai cara peniaga untuk menghabiskan stok-stok lama jualan barangan mereka kerana pembeli tidak dapat melihat satu persatu setiap barang yang telah dibalut menjadi set hamper musim perayaan.

''Kita tidak nafikan perkara itu mungkin berlaku di beberapa buah pasar raya dan kedai runcit di negeri ini kerana itulah cara mereka untuk menghabiskan stok lama melalui bungkusan hamper yang menarik buat pengguna.

''Apatah lagi apabila tibanya musim Aidilfitri, orang ramai masing-masing mengambil cara mudah dengan memberikan hamper ketika mengunjungi rumah terbuka," katanya di sini, hari ini.

Sehubungan itu, kata Hasim, orang ramai dinasihatkan supaya memeriksa terlebih dahulu isi kandungan hamper berkenaan bagi mengelakkan mereka terus ditipu oleh peniaga yang mementingkan keuntungan semata-mata.

''Kita juga menyeru orang ramai supaya menyalurkan maklumat kepada Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan negeri sekiranya berlaku sebarang penipuan di kalangan peniaga," katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook