Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2



Taktik tidak menjadi

Dikirim oleh Warieh Rabu, 23 Januari 2013


HAMIZAH BASIR
22 Januari 2013
Taktik tidak menjadi
Baharom menunjukkan ketulan mampat plastik lut sinar berisi bahan disyaki dadah jenis ganja yang dirampas dalam satu serbuan di premis penyembelihan dan pemprosesan ayam Nilai.

SEREMBAN – Taktik seorang lelaki menjadikan premis penyembelihan dan pemprosesan ayam di Kampung Chelet, Jalan Salak, Nilai di sini, sebagai tempat menyembunyikan dadah terbongkar apabila diserbu pihak berkuasa pada Jumaat lalu.

Serbuan jam 12.30 tengah hari oleh sepasukan anggota polis daripada Bahagian Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nilai yang diketuai Inspektor Lee Boon Thiam itu dilakukan hasil risikan pihaknya dan awam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik negeri, Superintendan Baharom Othman, berkata, ketika serbuan dilakukan, pihaknya  menahan lelaki berusia 44 tahun yang bekerja sebagai pengawal keselamatan secara sambilan di premis berkenaan.

“Semasa pemeriksaan dilakukan terhadap lelaki itu yang berada di pejabatnya, polis menemui satu paket plastik lut sinar berisi dadah disyaki jenis ganja seberat 3.40 gram.

“Siasatan lanjut terhadap lelaki itu telah membongkar tempat persembunyian dadah apabila suspek membawa anggota polis ke kebun kelapa sawit yang jarak lebih kurang 50 meter daripada pejabatnya dan menunjukkan tempat di mana dadah disembunyikan,” katanya kepada pemberita dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri, di sini, semalam.

Menurutnya, pihaknya telah menggali tempat yang ditunjukkan suspek dan menemui sebuah kotak plastik berwarna biru mengandungi 11 ketulan mampat plastik lut sinar berisi ganja.

“Kesemua dadah dengan anggaran berat 11 kilogram itu bernilai RM30,800.

“Siasatan lanjut terhadap suspek yang bekerja sebagai pemandu teksi itu mendapati dia memiliki enam rekod jenayah lampau yang bersabit dengan dadah. Ujian urin suspek juga positif dadah,” katanya.

Baharom berkata, suspek ditahan reman sehingga esok dan kes disiasat mengikut Seksyen 39B, Akta Dadah Berbahaya 1952 yang boleh membawa hukuman mati mandatori.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook

    Liga Perdana (Hobin Jang Hobin)

    Standings provided by whatsthescore.com