Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Perdaya polis konon jumpa bayi, elak teman wanita ditahan

Dikirim oleh Warieh Jumaat, 22 Mac 2013


SYAMILAH ZULKIFLI
22 Mac 2013
NILAI – Seorang lelaki sanggup memperdayakan polis dengan membuat panggilan kononnya menjumpai bayi di Masjid Putra, dekat sini.

Bagaimanapun, taktiknya terbongkar apabila siasatan mendapati, lelaki terbabit sebenarnya teman lelaki kepada ibu bayi berkenaan.

Ketua Polis daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang berkata, dalam kejadian kira-kira 1.30 petang Selasa lalu, polis menerima panggilan lelaki berusia 27 tahun itu mendakwa menjumpai bayi ditinggalkan di depan pintu masjid.

"Hasil maklumat, kita bergegas ke lokasi dan menjumpai seorang bayi seberat 3.3 kilogram yang baru dilahirkan tidak sampai sehari di dalam sebuah beg pakaian.

“Bayi itu berada dalam keadaan sihat dan dibalut dengan sehelai kain,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, selepas siasatan dilakukan terhadap pengadu, polis mendapat tahu bahawa lelaki itu merupakan teman lelaki kepada ibu bayi berkenaan.

Katanya, wanita berusia 23 tahun itu merupakan pelajar sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) di ibu negara.

"Siasatan polis mendapati bayi terbabit dilahirkan kira-kira 6 pagi hari sama di asrama IPTA berkenaan.

“Bagi menyembunyikan kelahiran itu,  pelajar wanita itu menyorok bayi itu dalam almari pakaiannya sebelum menghubungi teman lelakinya.

"Kira-kira 12 tengah hari, teman lelakinya datang ke asrama IPTA itu bagi mengambil bayi berkenaan dan membawanya ke Masjid Putra," katanya di sini, semalam.

Mohd Yusoff berkata, pelajar wanita yang menuntut di tahun dua dalam jurusan matematik, serta teman lelakinya yang bekerja sendiri ditahan dan didakwa mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan atas kesalahan menyembunyikan kelahiran bayi.

 “Jika sabit kesalahan, keduanya boleh dihukum penjara dua tahun, denda atau kedua-duanya," katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook