Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Kecoh di tiga pusat undi

Dikirim oleh Warieh Isnin, 6 Mei 2013


NURULATIQ AHMAD BANDI
6 Mei 2013
kecoh
Penyokong Pakatan Rakyat meletakkan kenderaan mereka di pintu pagar utama SK Kampung Sawah dipercayai untuk menghalang kenderaan SPR keluar membawa undi ke Pusat Penjumlahan Und
kecoh
Kereta rasmi ketua polis, Superintendan Abd Wahab Harun dikelilingi orang ramai yang berhimpun membuat kecoh di pintu pagar masuk SJKC Chung Hua Lukut.
Anggota LSF tiba di SJKC Chung Hua Lukut.
Anggota LSF tiba di SJKC Chung Hua Lukut.
PORT DICKSON - Ketenangan sepanjang waktu mengundi disudahi dengan insiden kekecohan di tiga pusat mengundi kawasan Telok Kemang pada jam 5 petang semalam.

Tiga pusat mengundi berkenaan adalah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Chung Hua Lukut, Sekolah Kebangsaan Kampung Sawah dan SJKC Kampung Baru Sungai Nipah.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abd Wahab Harun berkata, kejadian dipercayai berpunca daripada penyokong yang tidak berpuas hati selepas mendapati Ketua Pusat Mengundi (KPM) enggan mengesahkan borang penjumlahan undi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

“Bagaimanapun selepas perbincangan dilakukan bersama calon dan ejen calon yang menasihatkan agar penyokong masing-masing bersurai, mereka akhirnya akur.

“Kekecohan itu mengakibatkan proses membawa kertas undi berserta keputusan ke Pusat Penjumlahan Undi Port Dickson di Kompleks Pentadbiran Daerah Port Dickson terlewat dari waktu asal namun semuanya berjaya diselesaikan tanpa insiden tidak diingini,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, semalam.

Abd Wahab berkata, dalam kejadian di SJKC Chung Hua Lukut, polis terpaksa mengerahkan Light Strike Force (LSF) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Negeri Sembilan untuk mengawal keadaan.

“Dianggarkan seramai 700 orang berhimpun di SJKC Chung Hua Lukut sementara 200 di SJKC Kampung Baru Sungai Nipah dan SK Kampung Sawah,” katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook