Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2



1MDB: Tiada bukti dana digelapkan - Peguam Negara

Dikirim oleh Warieh Khamis, 21 Julai 2016

Peguam Negara menegaskan tiada sebarang bukti diperoleh daripada mana-mana siasatan agensi penguat kuasa undang-undang yang menunjukkan dana 1Malaysia Development Bhd (1MDB) digelapkan.  Tan Sri Mohamed Apandi Ali menerusi satu kenyataan hari ini, berkata saman sivil yang difailkan oleh Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS) adalah berhubung penyitaan beberapa aset dan ia sedang didengar di Mahkamah Sivil. 

Beliau berkata, pihaknya tidak akan teragak-agak untuk memulakan prosiding terhadap individu yang melakukan sebarang perbuatan salah laku jenayah sekiranya terdapat bukti kukuh.  "Setakat ini, tiada sebarang dakwaan jenayah dibuat terhadap mana-mana individu atas kesalahan menyalahgunakan dana 1MDB," menurut kenyataan itu.

Mohamed Apandi, berkata Jabatan Kehakiman AS juga tidak menamakan Perdana Menteri sebagai defendan dalam saman sivil berkenaan.  Beliau berkata, setakat ini pihaknya masih belum menerima sebarang permohonan daripada Jabatan Kehakiman AS bagi mendapatkan maklumat mahupun bukti berhubung perkara berkenaan.  "Pihak Pejabat Peguam Negara mengalu-alukan permohonan itu kerana ia sejajar dengan komitmen dalam kerjasama serta kolaborasi antarabangsa untuk memerangi rasuah serta kegiatan pengubahan wang haram. "Hingga hari ini, pihak polis masih menjalankan siasatan terhadap 1MDB. Oleh itu, sebarang kenyataan serta maklumat berhubung perkara berkenaan adalah tidak wajar kerana akan menjejaskan siasatan," katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook

    Liga Perdana (Hobin Jang Hobin)

    Standings provided by whatsthescore.com