Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Shakeel tak sabar tunjuk taring

Dikirim oleh Warieh Selasa, 21 Disember 2010

KUALA LUMPUR - Awang import Yayasan Negeri Sembilan (YNS), Shakeel Abbasi mengakui, dia sebenarnya belum menunjukkan permainan terbaik ketika membantu pasukan barunya membenam Maybank 4-1 dalam aksi pembuka tirai Liga Hoki Malaysia-TNB (MHL-TNB), Sabtu lalu.

Walaupun bermain cemerlang dan dipilih sebagai pemain terbaik perlawanan, tonggak skuad kebangsaan Pakistan itu menegaskan, apa yang dipertontonkan pada pertemuan dengan Maybank cuma separuh daripada aksi terbaiknya.

"Saya sebenarnya baru tiba Jumaat lalu tetapi telah disuruh beraksi dalam perlawanan pertama pada hari Sabtu. Saya belum sempat membina keserasian dengan rakan-rakan sepasukan kerana tidak dapat menjalani latihan penuh.

"Walaupun bermulan goyah di awal permainan, saya mampu memberi persembahan yang boleh dianggap memuaskan sebagai pendatang baru ketika menentang Maybank,'' kata Shakeel, yang yakin mampu menunjukkan aksi lebih cemerlang jika diberi masa.

Tambah Shakeel, aksi pertama memaksa dia bermain di bahagian tengah walaupun kebiasaannya dia berperanan sebagai penyerang pasukan. YNS menyenaraikan pemain import paling ramai dalam liga kali ini dengan 11 pemain dari Pakistan dan India.

Ujar Shakeel lagi, menyertai liga Malaysia memberi kelebihan buatnya untuk meningkatkan prestasi menjelang Sukan Olimpik dua tahun lagi

"Saya banyak menerima tawaran di negara lain tetapi tahun lalu, persediaan lebih menjurus kepada Sukan Asia dan Sukan Komanwel.

"Lagipun, ada yang mencadangkan bermain di Malaysia kerana persekitarannya sama seperti di Pakistan, terutama ia mampu meningkatkan prestasi menjelang Sukan Olimpik 2012 dan kejohanan besar tahun hadapan," ujarnya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook