Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Pencuri sawit hampa

Dikirim oleh Warieh Rabu, 10 Ogos 2011


JEMPOL – Seorang pemandu lori hampa apabila gagal menikmati sebarang habuan hasil kelapa sawit yang dipercayai dicuri setelah semua tayar kenderaan itu terbenam dalam tanah di sebuah ladang di Felda Lui Timur, di sini, 7 Ogos lalu.

Ketua Polis Daerah, Superintenden Mohd Sabri Mohamad berkata, lori yang sarat dengan muatan buah kelapa sawit itu ditinggal dalam keadaan pintunya berkunci di satu lokasi berhampiran tanah perkuburan.

“Polis menemui lori berkenaan kira-kira jam 7 petang dan hasil pemeriksaan mendapati ia membawa 22 tandan buah kelapa sawit.

“Bagaimanapun, suspek tiada di lokasi berkenaan dan dipercayai telah melarikan diri,” katanya ketika mengesahkan kejadian berkenaan di sini, semalam.

Dalam kes berasingan, menurut beliau, polis berjaya menahan seorang lelaki yang disyaki cuba mencuri dua tan buah kelapa sawit di ladang berkenaan, kira-kira jam 2.10 petang, pada hari sama.

Kata Mohd Sabri, sebelum itu, suspek berkenaan yang berumur 22 tahun dilihat dalam keadaan mencurigakan masuk ke kawasan ladang berkenaan.

“Suspek dan dua rakannya dipercayai menggunakan peralatan memetik buah kelapa sawit dan memasukkannya ke dalam sebuah kereta sorong.

“Bagaimanapun, kehadiran polis menyebabkan cubaan mereka untuk membawa keluar gagal dan semua buah kelapa sawit itu ditinggalkan tidak jauh dari lokasi kejadian,” katanya.

Beliau berkata, dua lagi rakan suspek berjaya melarikan diri dan suspek ditahan untuk membantu siasatan di bawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai dua kes berkenaan diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jempol di talian 06-4582222 atau balai polis terdekat,” katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook