Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Penduduk bantah jual arak terbuka

Dikirim oleh Warieh Rabu, 10 Ogos 2011


SEREMBAN - Seramai 276 penduduk Islam di Taman Matahari Heights di Senawang dekat sini, kesal dengan kegiatan menjual arak yang didakwa berlaku di premis perniagaan berhampiran kawasan perumahan berkenaan.

Imam 1 Surau Taman Matahari Heights, Mohd Nazri Esa berkata, kegiatan itu tidak sepatutnya berlaku di kawasan perumahan yang didiami kira-kira 95 peratus masyarakat Melayu.

“Kami memang sangat kecewa dengan kegiatan menjual minuman keras secara terang-terangan di salah sebuah kedai di sini.

“Ia dikhuatiri mempengaruhi orang Melayu yang beragama Islam, lebih-lebih lagi golongan remaja untuk berjinak-jinak dengan arak,” katanya ketika ditemui, semalam.

Menurutnya, ada penduduk mendakwa mereka pernah melihat remaja Melayu membeli arak di premis perniagaan terbabit.

Selain itu katanya, dua kafe siber yang beroperasi berhampiran Taman Matahari Heights dipercayai menjalankan kegiatan perjudian Internet.

“Saya difahamkan dua premis berkenaan pernah beberapa kali diserbu pihak berkuasa namun pengusahanya tetap meneruskan operasi tanpa rasa bersalah.

“Penduduk di sini bimbang anak mereka akan terpengaruh dengan gejala judi Internet sekiranya kegiatan ini tidak dibendung,” katanya.

Susulan dua isu itu, beliau berkata, seramai 276 penduduk Taman Matahari Heights menandatangani memo bantahan yang akan diserahkan kepada pihak berkuasa berkaitan dan Persatuan Pengguna Islam Malaysia.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook