Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Sekolah Kebangsaan Jempol adakan sambutan kemerdekaan

Dikirim oleh Warieh Khamis, 18 Ogos 2011



Murid Sekolah Kebangsaan Jempol mengibarkan Jalur Gemilang bagi meriahkan kempen sambutan bulan kemerdekaan dan mengibarkan Jalur Gemilang, baru-baru ini.


JEMPOL 17 Ogos – Sambutan bulan kemerdekaan dan kempen mengibarkan Jalur Gemilang di Sekolah Kebangsaan Jempol dekat sini tetap disambut meriah walaupun dianjurkan pada bulan Ramadan.

Seramai 293 orang murid, guru dan kakitangan sekolah itu menyertai sambutan berkenaan yang diadakan baru-baru ini.

Guru besar sekolah itu, Noraini Ahmad berkata, sambutan yang diadakan pada bulan Ramadan tidak menghalang semangat murid-murid untuk menyemarakkan bulan kemerdekaan.

“Sambutan kemerdekaan pada Ramadan tahun ini cukup bermakna kepada murid-murid kerana ibadah puasa dapat memberi keinsafan dan menyuntik nilai kesetiaan kepada negara.

“Jadi tiada istilah penat berpuasa sehingga tidak terdaya mengibarkan Jalur Gemilang dan menyanyikan lagu kemerdekaan setiap pagi di sekolah,” katanya ketika ditemui baru-baru ini.

Ujarnya, program tersebut diharap dapat mendidik warga sekolah mencintai tanah air.

Pada hari yang sama, katanya, sekolah itu juga melancarkan kempen “Satu Kereta Satu Bendera, Satu Basikal Satu Bendera” dengan setiap basikal pelajar dan kereta guru dan kakitangan sekolah dipasang Jalur Gemilang.

“Sempena bulan kemerdekaan, pelbagai pertandingan diadakan seperti mewarna, melukis poster, mendeklamasikan sajak, lagu-lagu patriotik, mengarang, santapan kemerdekaan dan perarakan merdeka,” ujarnya.

Pada majlis tersebut, Noraini melepaskan tujuh ekor burung pipit sebagai simbolik kebebasan negara daripada belenggu penjajah.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook