Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Kerajaan terus bela penduduk ladang Gatco

Dikirim oleh Warieh Rabu, 23 Januari 2013


Mohamad Hasan diiringi Rahim Tamby Chik dan Wan Mohamad Zuki Mohamad bersalaman degan peserta pekebun kecil RISDA ketika hadir pada Majlis Sarapan Kasihi Pekebun di Dewan Sri Rembau, Rembau, semalam.

REMBAU 22 Jan. - Kerajaan negeri akan menandatangani memorandum persefahaman (MoU) dengan Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (RISDA) bagi membangunkan tanah ladang Gatco, dekat Jempol untuk tanaman semula getah.
Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, tanah berkenaan telah diserahkan kepada peneroka asal, warisnya serta individu yang membelinya sebagai penyelesaian kepada kemelut berpanjangan sejak 47 tahun lalu.
''Kita berjaya menyelesaikan perkara ini dan sebahagian besar bersetuju dengan formula yang kerajaan berikan.
''Dalam pemberian itu ada tanah seluas lebih 488 hektar di mana kerajaan berjanji untuk membangunkannya melalui projek tanaman semula getah dan dua minggu lalu, pemilik tanah ini bersetuju dan rela menyerahkan semula tanah itu secara percuma kepada kerajaan.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook