Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


PBT perlu rujuk kerajaan negeri

Dikirim oleh Warieh Jumaat, 8 Februari 2013


SEREMBAN 7 Feb. - Semua pihak berkuasa tempatan (PBT) dan agensi-agensi kerajaan yang ingin melaksanakan dasar-dasar kecil baharu perlu merujuk kepada kerajaan negeri terlebih dahulu sebelum dikuatkuasakan di kawasan masing-masing
Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan (gambar) menjelaskan, kebanyakan dasar-dasar kecil yang diperkenalkan mempunyai impak yang positif daripada kaca mata PBT sahaja, namun dari aspek lain, tidak memberikan kebaikan untuk jangka masa panjang.
Sehubungan itu katanya, kerajaan negeri telah mengambil keputusan untuk menangguhkan pelaksanaan dasar-dasar kecil itu serta-merta untuk dikaji terlebih dahulu secara bersama sebelum dilaksanakan.
"Kita ambil contoh meletakkan meter di tempat letak kereta di bangunan kedai berhampiran kawasan perumahan. Memanglah PBT dapat impak positif tetapi bagi orang ramai yang menetap di kawasan tersebut, itu satu tindakan yang tidak kena pada tempatnya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook