Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Warna-warni kampung Orang Asli

Dikirim oleh Warieh Jumaat, 8 Februari 2013


Goh Cheok Weng menunjukkan cara untuk mengakses internet kepada kanak-kanak Orang Asli di Kampung Belihoi, Seremban, baru-baru ini. 
SEREMBAN 7 Feb. - Keazaman untuk melihat masyarakat Orang Asli bergerak seiring dengan pembangunan arus perdana, syarikat cat dan penyalut terbesar dunia, AkzoNobel telah mengadakan program komuniti, Harapan dan Warna di Kampung Belihoi bersama Dulux di Kampung Belihoi di sini kelmarin.
Program kemasyarakatan itu mendapat kerjasama daripada Jabatan Kemajuan Orang Asli dan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Cawangan Segamat, Johor.
Pengarah Urusan ICI Paints (Malaysia) Sdn. Bhd., Goh Cheok Weng berkata, tujuan utama program komuniti itu adalah untuk memberikan tumpuan kepada pendidikan dan kesejahteraan hidup masyarakat Orang Asli.

Wajah ceria jelas terpancar pada wajah semua yang terlibat dalam program komuniti AkzoNobel Membawa Harapan dan Warna ke Kampung Belihoi yang dijalankan di Kampung Belihoi di sini kelmarin.
Pengurus Komunikasi AkzoNobel, Ng Yen Tze berkata, sumbangan AkzoNobel menerusi program komuniti yang dijalankan untuk tahun pertama itu bertujuan meringankan beban keluarga Orang Asli di sekitar kawasan itu.
"Pelbagai program telah dijalankan secara berperingkat-peringkat sejak November tahun lalu yang mana sukarelawan dari Universiti Teknologi Mara (UiTM) Cawangan Segamat, Johor telah datang berkampung di sini dan menjalankan gotong-royong," katanya kepada Utusan Malaysia semasa ditemui dalam program komuniti, Akzonobel Membawa Harapan dan Warna ke Kampung Belihoi

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook