Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Sikap manusia punca lambakan sisa pepejal - MB

Dikirim oleh Warieh Isnin, 18 Februari 2013


Mohamad Hasan beramah mesra dengan penduduk ketika menyerahkan tong sampah beroda pada Majlis Pelancaran My Beautiful Neighbourhood di Dewan Orang Ramai, Rantau, Seremban, kelmarin. 
 
SEREMBAN 17 Feb. - Berdasarkan kajian kerajaan, sikap manusia merupakan penyumbang utama kepada punca lambakan sisa pepejal.
Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, sikap sebegini harusnya dikikis malah turut menyebabkan berlakunya pembaziran termasuk wang ringgit.
Tambah beliau lagi, menguruskan sisa pepejal membabitkan kos yang tinggi, oleh itu rakyat harus bersama untuk menjadikan kawasan persekitaran bersih dan selaras dengan hasrat kerajaan untuk menjadikan Malaysia sebagai negara maju, bersih dan indah.
''Sikap sendiri yang membebankan kita, membebankan negara kerana gagal untuk menguruskan sisa pepejal. Jika sikap ini tidak diubah pada tahun 2020, seluruh negara akan menghadapi sisa pepejal yang banyak yang mana boleh mencecah 30,000 tan sehari.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook