Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Beri keutamaan luar bandar

Dikirim oleh Warieh Selasa, 4 Jun 2013


Mohamad Hasan bersalaman dengan salah seorang kakitangan kerajaan dalam Perhimpunan Bulanan Kerajaan Negeri Sembilan di pekarangan Wisma Negeri, Seremban, semalam.
SEREMBAN 3 Jun - Kerajaan negeri akan memberi keutamaan dan penekanan di kawasan luar bandar dari segi kemudahan infrastruktur asas dan kemudahan awam bagi memastikan penduduk mendapat pembelaan terbaik daripada kerajaan.
Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan menjelaskan, keutamaan dan penekanan yang dimaksudkan bukan berbentuk projek pembangunan tetapi melibatkan peningkatan kualiti kemudahan infrastruktur asas dan kemudahan awam.
Beliau berkata, perkara itu sekali gus dapat mengurangkan tekanan di kawasan bandar yang dilihat kini terlalu padat dengan penghijrahan penduduk untuk bekerja di sekitar pusat bandar.
"Tambahan pula mereka yang berada diluar bandar adalah penyokong tegar kepada kerajaan dan sudah pastinya kita mahu membalas budi mereka dengan menyediakan pelbagai kemudahan berkualiti untuk mereka.
"Malah, dalam masa sama, ia adalah salah satu perancangan kerajaan dalam mengurangkan tekanan pembangunan yang kini dialami di bandar dengan jumlah migrasi penduduk dari luar bandar ke bandar yang mendadak," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Perhimpunan Bulanan Kerajaan Negeri Sembilan di Wisma Negeri, dekat sini hari ini.
Perhimpunan itu merupakan yang pertama dihadiri Mohamad selepas Barisan Nasional (BN) berjaya membentuk kerajaan selepas memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dengan memperolehi 22 dari 36 kerusi yang dipertandingkan.
Dalam pada itu, Mohamad turut menggesa semua ketua-ketua jabatan di negeri ini melakukan penilaian pelaksanaan kerja sepanjang tempoh enam bulan lalu.
Jelasnya, walaupun enam bulan pertama tahun ini dipenuhi pelbagai agenda dan aktiviti, namun keutamaan pelaksanaan projek selain sistem penyampaian perlu diberi penumpuan supaya prestasi kerja penjawat awam tidak menurun.
Dalam masa sama, selaku Menteri Besar, beliau mahu segala mesej dan amanat yang diberikan untuk membangunkan negeri ini dapat didengari semua penjawat awam agar dapat melonjakkan prestasi kerja penjawat awam.
"Kita mahu supaya semua kakitangan kerajaan baik dari peringkat pegawai sehinggalah kakitangan sokongan dapat bersama-sama supaya bekerja dalam satu pasukan.
"Semua kakitangan harus mainkan peranan dan tidak ada sesiapa pun yang terkecuali. Laksanakanlah tugas dengan penuh tanggungjawab supaya apa yang penting kepuasan rakyat ketika berurusan dengan kita dapat dipenuhi dan diutamakan," katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook