Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2



KPDNHEP rampas barang tiruan pelbagai jenama

Dikirim oleh Warieh Selasa, 17 Julai 2018




SEREMBAN – Sebanyak 1,682 barang tiruan pelbagai jenama dirampas Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) dalam serbuan pada 10 Julai lalu sekitar Seremban dan Senawang.
Ketua Penguatkuasa KPDNHEP Negeri Sembilan, Zubir Amsa berkata, kesemua barangan yang disita itu dianggarkan bernilai RM39,816.

“Sebanyak 11 premis perniagaan diperiksa secara serentak dalam serbuan yang dilakukan bersama 20 anggota penguat kuasa termasuk wakil daripada jenama terlibat.

“Hasil intipan yang dilakukan selama dua minggu itu, akhirnya membuahkan hasil apabila kita berjaya merampas beberapa barangan seperti baju T, kasut, seluar, beg, topi dan selipar dengan menggunakan perihal dagangan palsu,” katanya pada sidang media di sini.
Menurutnya, antara jenama terlibat ialah Adidas, Nike, dan Reebok yang kebanyakan dijual untuk pasaran negeri ini dan juga negeri bersempadan seperti Melaka dan Selangor.

“Hasil serbuan ini kita berjaya mengesan seorang lelaki berusia 40an, dipercayai pemilik premis yang juga merupakan pengedar utama barangan tiruan tersebut,” katanya.

Katanya, pihaknya akan membuat pemantauan dari semasa ke semasa bagi memastikan tiada barangan tiruan dijual secara terbuka di negeri ini.

“Kerjasama dan maklumat orang ramai sangat diperlukan bagi mengesan aktiviti penjualan barangan tiruan,” katanya.


0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook

    Liga Perdana (Hobin Jang Hobin)

    Standings provided by whatsthescore.com