Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


12,563 notis merah, Sains tuntut bayaran

Dikirim oleh Warieh Jumaat, 17 Disember 2010

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiSD863dISLrZZShcsZGyF90FAP8mHP49Ncdxkfg6UW5mL_mTyj0YXqQ5oU-Ttsql9Cpjt8wV6tKra-BFRKURk57YT8R1QvF-Y8A2GiBo3km5Nxt4esTgCR7-6bp4WkfTKzp5xvzzcTF8Q/s1600/leaky-faucet.jpg

SEREMBAN – Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (Sains) mengeluarkan 12,563 notis merah sejak November 2010 kepada pelanggan yang gagal menjelaskan bayaran penggunaan air.

Pengurus komunikasinya, Azlan Abdul Aziz berkata, sehingga kini Sains giat melaksanakan pemotongan bagi akaun tertunggak di seluruh Negeri Sembilan.

“Pelanggan yang menerima notis merah diberi tempoh 14 hari untuk membuat bayaran sebelum bil merah dikeluarkan dan tindakan pemotongan terhadap bekalan air dilaksanakan.

“Kita (Sains) telah mengeluarkan 2,750 bil merah untuk November. Setakat ini sahaja, lebih 1,000 pemotongan yang telah dibuat kepada pemegang akaun yang gagal membuat bayaran,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, pelanggan yang menerima notis merah turut disarankan supaya membuat pembayaran di kaunter kutipan Sains di setiap daerah sebelum bekalan air dipotong dan dikenakan denda.

“Kita juga menasihatkan pelanggan supaya berhubung dengan mana-mana Pusat Khidmat Pelanggan (PKP) Sains sekiranya tidak dapat membuat bayaran penuh.

“Sebagai alternatif, kita menyediakan kemudahan bayaran secara ansuran. Bagi akaun yang telah dipotong, bekalan hanya akan disambung dalam tempoh tiga hari bekerja selepas pembayaran,” katanya.

Azlan berkata, bagi mengelakkan pemotongan dan gangguan, pembayaran bil air setiap bulan perlu dilakukan mengikut tempoh yang ditetapkan.

“Sains akan melaksanakan operasi pemotongan di kawasan Nilai mulai esok dan menempatkan kaunter bayaran bergerak bagi kemudahan pelanggan.

:“Kaunter bergerak berada di tempat letak kenderaan berdekatan bangunan CIMB Bank Semarak 2, Nilai,” katanya.

Menurutnya, jika memerlukan bantuan boleh menghubungi Sains menerusi talian bebas tol 1-800-88-6982.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook