Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


ATM ceria pekan Rompin

Dikirim oleh Warieh Jumaat, 17 Disember 2010

PRT News


A customer takes advantage of the convenienceof an ATM at Al Warka bank in downtown Baqubah, capital of Diyala Province.
Penantian masyarakat DUN Jeram Padang sepanjang 30 tahun tinggal di kawasan berkenaan kini berakhir dengan adanya kemudahan mesin ATM

JEMPOL - Masyarakat sekitar Dewan Undangan Negeri (DUN) Jeram Padang, di sini, puas hati apabila Bank Simpanan Nasional (BSN) menempatkan mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di sebuah stesen minyak dekat Rompin.

Kebanyakan ditemui memberi maklum balas positif atas usaha dilaksanakan pihak bertanggungjawab mendapatkan kemudahan itu dan mereka turut menyifatkan langkah diambil tidak sia-sia.

Peniaga, Zainuri Alias, 56, berkata, penantian sepanjang 30 tahun tinggal di kawasan itu kini berakhir dan kemudahan mesin ATM terbabit dinantikan sejak sekian lama.

Menurutnya, kini mudah penduduk sekitar mengeluarkan wang terutama kesesuaian kedudukan stesen minyak itu sendiri yang terletak di laluan utama ke Rompin-Pasir Besar, Gemas.

“Sekalipun mesin ATM itu terjamin keselamatannya. Pada masa sama, ia memberi kemudahan kepada pengguna yang ingin mengeluarkan duit pada waktu kecemasan,” katanya.

Penduduk Kampung Baru Rompin, Zalipah Rahmat, 31, menyifatkan, kemudahan mesin ATM itu membantu menghidupkan pekan Rompin.

Menurutnya, sebelum ini, penduduk sekitar akan ke pekan Bahau atau Gemas untuk mengeluarkan duit yang agak jauh.

“Saya berharap akan ada mesin ATM untuk deposit tunai atau menyimpan wang atau cek untuk menyimpan duit, secara tidak langsung dapat menambah kemudahan sedia ada.

Sementara itu, Nordin Suboh, 59, dari Palong Dua berkata, kebiasaannya dia akan pergi ke pekan Bahau atau Gemas untuk mengeluarkan duit.

Menurutnya, kini mudah untuk mengeluarkan duit, tambahan apabila waktu kecemasan, sekali gus dapat mengurangkan masa dihabiskan di bank.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook