Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Ambil berat kebajikan warga emas

Dikirim oleh Warieh Jumaat, 17 Disember 2010

REMBAU 16 Dis. - Semua Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) serta kepimpinan masyarakat digesa mengambil berat kebajikan warga emas supaya masalah yang dihadapi mereka dapat diatasi segera.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hassan memberitahu, peranan pihak terlibat dalam mengesan golongan berkenaan amat diperlukan memandangkan mereka lebih arif mengenai masalah yang dihadapi penduduk setempat.

Malah katanya, tugas berkenaan juga boleh dimainkan pertubuhan setempat yang dilihat boleh menyumbang dalam membantu golongan yang memerlukan termasuk ahli jawatankuasa masjid dan sebagainya.

''Saya menasihatkan kepimpinan kampung seperti JKKK, pertubuhan politik, ahli kariah masjid serta kelab warga emas berhubung antara satu sama lain.

''Pada masa yang sama kita mahukan semua JKKK menjalankan program atau ambil peluang secukupnya untuk memastikan keadaan warga emas terutamanya yang tinggal keseorangan di berikan perhatian.

''Kita tidak mahu kesejahteraan golongan ini tidak terurus apatah lagi untuk menjaga makan minum mereka sehinggakan tidak ada siapa yang ambil peduli. Kita tidak mahu perkara ini berlaku," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Pemimpin Bersama Rakyat Kampung ke Kampung Dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau di Kampung Linsum sini hari ini.

Mengenai masalah yang dihadapi oleh rakyat di DUN berkenaan selepas melawat tiga buah kampung sebelum ini, Mohamad menjelaskan, setakat ini kerajaan memberikan apa yang terbaik untuk menyelesaikan masalah rakyat.

Namun katanya, terdapat sedikit kekeliruan mengenai sistem penyampaian di kalangan masyarakat tempatan yang mengakibatkan rakyat tertanya-tanya mengenai apa yang akan dilakukan oleh kerajaan dalam menangani sesuatu isu.

''Oleh sebab itu, kita mahu kepimpinan tempatan dapat memahami apa yang disampaikan oleh kerajaan. Ini akan membolehkan mereka dapat berhadapan sekali gus menyelesaikan masalah yang dihadapi,'' ujarnya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook