Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Batal niat mahu melabur

Dikirim oleh Warieh Rabu, 15 Disember 2010

SEREMBAN – Sebuah hotel terkemuka, Hard Rock Cafe & Hotel membatalkan niat melabur di Port Dickson apabila permohonan syarikat antarabangsa itu untuk mendapatkan hak eksklusif pantai awam tidak dibenarkan.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, :Kerajaan Negeri tidak boleh menerima permohonan itu kepada mana-mana hotel sebagaimana yang diminta pihak berkenaan.

“Pantai Port Dickson adalah hak awam dan ia tidak boleh diberikan kepada mana-mana hotel di negeri ini termasuk syarikat antarabangsa.

“Ini adalah demi kepentingan rakyat, tidak mengapalah kita kehilangan pelabur seperti Hard Rock Cafe & Hotel,” katanya.

Menurutnya, Kerajaan Negeri juga sentiasa pro-aktif menangani pelbagai projek terbengkalai dan sudah ada pelabur yang mahu meneruskan projek terbengkalai di Kamayan Square, Seremban.

Pada masa sama, Mohamad berkata, negeri ini terus menjadi pilihan pelabur dari dalam dan luar negeri.

“Jumlah pelaburan asiing dan tempatan yang telah diluluskan dalam tempoh Januari hingga Ogos tahun ini adalah sebanyak RM516.7 juta, membabitkan seramai 23 pelabur.

“Daripada jumlah ini, sebanyak RM309.4 juta adalah pelaburan asing, melibatkan 16 buah syarikat asing, sementara RM207.3 juta adalah daripada tujuh syarikat tempatan,” katanya.

Menurutnya, Kerajaan Negeri juga sentiasa menggalakkan pelaburan baru daripada pelabur sedia ada, mahupun yang baru memulakan operasinya di sini.

“Kehadiran pelabur ke negeri ini menunjukkan peningkatan positif untuk terus memilih lokasi di sini sebagai pilihan terbaik, bukan sahaja dalam sektor industri dan perkilangan tetapi juga perkhidmatan serta pelancongan.

“Dengan jumlah kehadiran pelabur menggalakkan, ia berjaya menyediakan 15,314 peluang pekerjaan kepada rakyat di negeri ini sejak penghujung 2007 hinggalah Ogos tahun ini,” katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook