Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Hadiah pemilik rumah usang

Dikirim oleh Warieh Rabu, 15 Disember 2010


REPAH – Ahli Parlimen Tampin, Datuk Shaziman Abu Mansor mengumumkan bahawa beliau mendapat peruntukan tambahan bagi tujuan membaik pulih kediaman dan ia adalah berita baik yang amat dinanti pemilik rumah usang serta uzur di sekitar Parlimen Tampin.

Shaziman berkata, peruntukan tambahan berkenaan diberi berdasarkan kredibilitinya sebagai Menteri Kerja Raya dan berharap agar pemimpin pada peringkat akar umbi akan 'turun padang' mencari kediaman usang yang wajar dibaik pulih segera.

Malah menurutnya, melalui peruntukan itu, beliau menjangkakan kira-kira 30 kediaman sekitar Parlimen Tampin akan dibaik pulih dengan kos bantuan sekitar RM3,000 hingga ke RM5,000.

“Selain itu, kita juga sedang berusaha untuk menjadikan kos baik pulih itu dapat dimaksimumkan sebaik mungkin dengan meminta kerjasama anggota pertahanan negara membaik pulih rumah secara konsep bergotong-royong.

“Keutamaan kita dalam pemilihan penerima bantuan baik pulih ini adalah bagi kediaman yang diduduki sudah roboh dan usang,” katanya sempena Program Sukaneka anjuran UMNO Cawangan Repah 2010 di Padang Sekolah Menengah Rendah Agama Repah (SMRAR).

Turut hadir, Ketua Wanita UMNO Bahagian Tampin, Datuk Zainab Nasir; Pemangku Ketua UMNO Cawangan Repah, Jonet Yusuff dan Pengetua SMRAR, Sharifah Intan Syed Aziz.

Sementara itu, Shaziman berkata, kerajaan sentiasa prihatin akan nasib masyarakat peringkat akar umbi dan melaksanakan projek atau program secara berperingkat demi manfaat masyarakat setempat itu sendiri.

Menurutnya, komitmen berkenaan adalah agenda utama kerajaan dalam membantu masyarakat dan sudah menjadi tanggungjawab masyarakat bagi menjaga keharmonian serta kelangsungan perpaduan masyarakat berbilang kaum.

“Oleh itu, kita amat menggalakkan agar mana-mana cawangan UMNO di Parlimen Tampin ini, untuk sentiasa mengadakan program yang mampu membina hubungan antara masyarakat setempat bagi manfaat bersama,” katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook