Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Masalah sosial perlukan rawatan

Dikirim oleh Warieh Rabu, 15 Disember 2010


SIKAMAT – Masalah sosial dalam kalangan remaja masa kini memerlukan rawatan melalui langkah pencegahan awal dengan memastikan mereka diberi didikan agama sebaik mungkin.

Exco Kebajikan Sosial dan Komunikasi Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) Negeri Sembilan, Muhamad Azli Harun berkata, golongan remaja memerlukan pengisian rohani dan jasmani berteraskan ajaran Islam sebenar.

Menurutnya, walaupun ibu bapa zaman sekarang mementingkan pendidikan anak, namun masih ramai hanya memberi menekankan kepada aspek akademik, semata-mata berbanding pendidikan rohaniah dan sahsiah diri.

“Pentingnya ilmu agama diberi kepada remaja kerana dalam keadaan persekitaran hari ini yang mencabar, ajaran agama itu dapat dijadikan benteng dalam kehidupan.

“Melalui didikan agama sempurna dapat menjadikan generasi muda lebih berkeperibadian, sekali gus menampilkan ciri-ciri remaja yang mempunyai jatiditi melayu Islam yang sejati,” katanya ketika ditemui Sinar Harian pada Kursus Asas Fasilitator di Restoran Sri Aden, Warisan Puteri, dekat sini.

Kursus berkenaan merupakan salah satu pengisian untuk Program Pemantapan Jiwa Rabbani anjuran ABIM dengan kerjasama Persatuan Pelajar Islam Negeri Sembilan.

Majlis perasmian penutup disempurnakan Timbalan Mufti Kerajaan Negeri, Ustaz Nor Azamir Alias.

Sementara itu, Muhamad Azli berkata, pihaknya amat mengalu-alukan penyertaan daripada mana-mana belia di negeri ini untuk menjadi fasilitator berkongsi ilmu dan pengalaman dimiliki.

“Ini kerja sukarelawan dan tidak dibayar. Tapi jasa kita diperlukan dalam usaha melahirkan generasi pembangunan modal insan cemerlang,” katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook