Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Pengalaman majikan hadapi pelbagai ragam pelanggan

Dikirim oleh Warieh Selasa, 21 Disember 2010

SEREMBAN 20 Dis. - "Abang boleh lihat dalam satu hari ini macam-macam perangai orang ramai apabila datang ke tempat cuci kereta ini."

Begitulah cerita pemilik Pusat Mencuci Kereta Black Crystal, Mohd. Nor Haniff, 29, mengenai sikap orang ramai yang datang untuk mencuci kereta di tempatnya.

Katanya, sejak memulakan perniagaan dua bulan lalu, dia bersama isterinya sudah biasa melayani seribu satu macam kehendak pelanggan yang mahu kenderaan mereka kelihatan bersih dan kemas.

Jelasnya, walaupun sebagai pencuci kereta, dia mahu setiap kereta yang mengunjungi premisnya mendapat layanan serta perkhidmatan yang terbaik.

"Bagi saya ia penting, kerana dari situ nanti timbul rasa puas di kalangan pemilik kereta itu. Pada masa yang sama mereka juga boleh bercerita mengenai perkhidmatan yang kami berikan.

"Setakat ini, saya bersyukur kerana kami mempunyai pelanggan sendiri yang datang ke tempat ini," katanya ketika di temui di sini, baru-baru ini.

Ditanya mengenai pengalamannya menjalankan perniagaan itu, Mohd. Nor memberitahu, ada ketikanya premisnya tidak dikunjungi oleh pelanggan sepanjang hari.

Tidak terkecuali, katanya, dia pernah dimarahi oleh pelanggan kerana kononnya kereta yang dicuci menjadi kusam dan tidak berkilat selepas disembur dengan bahan pencuci kimia.

"Ada pula pelanggan yang tertinggal barangan mereka seperti kasut dan sebagainya," katanya.

Isterinya, Nurul Norizati Abdul Kadir, 26, berkata, antara pengalaman yang tidak dapat dilupakan ialah ragam seorang pelanggan yang dilihat paling menggelikan hatinya.

"Ada seorang pelanggan yang bersama-sama suami saya membasuh keretanya. Saya tidak tahu apa sebabnya tetapi mungkin dia sayangkan kereta sehingga sanggup berbuat demikian.

"Malah dia juga memberi bayaran lebih kepada kami selepas mencuci keretanya," katanya.

Nurul Norizati berkata, premisnya akan menjadi sibuk terutamnya pada hujung minggu selain cuti kelepasan am dan mula beroperasi dari 10.30 pagi hingga 9.30 malam.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook