Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


4 GRO Vietnam tiada dokumen sah ditahan

Dikirim oleh Warieh Ahad, 3 Mac 2013

4 GRO Vietnam tiada dokumen sah ditahan
NUR SHARIEZA ISMAIL
2 Mac 2013
Serbu dari pintu belakang
Empat wanita warga Vietnam yang ditahan dalam serbuan Jabatan Imigresen di sebuah rumah di Taman Baiduri, semalam.
SEREMBAN – Jabatan Imigresen negeri menahan empat wanita warga asing kerana tidak memiliki dokumen pengenalan diri yang sah, dalam satu serbuan di sebuah rumah di Taman Baiduri, di sini, semalam.

Serbuan kira-kira jam 12.45 tengah hari yang diketuai Pengarah Jabatan Imigresen negeri, Faizal Fazri Othman itu dilakukan selepas menerima aduan awam serta risikan pihaknya.

Faizal berkata, setibanya di lokasi, pihaknya terpaksa melalui pintu belakang bagi memasuki rumah berkenaan.

“Apabila berjaya memasuki rumah tersebut daripada pintu belakang, kita mendapati empat wanita warga Vietnam terbabit sedang tidur di dalam salah sebuah bilik di dalam rumah berkenaan dan serbuan terus dilakukan,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di Taman Baiduri.

Beliau berkata, hasil pemeriksaan lanjut mendapati kesemua wanita warga Vietnam itu tidak  memiliki dokumen pengenalan diri yang sah.

“Mereka mendakwa dokumen pengenalan diri disimpan oleh agen bagaimanapun kita mensyaki mereka telah tinggal lebih dua bulan.

“Daripada pemeriksaan lanjut, kita turut mengesyaki kesemua mereka bekerja sebagai gadis pelayan pelanggan (GRO) berikutan menemui sebuah buku tip pusat hiburan di dalam bilik yang didiami,” katanya.

Faizal berkata, operasi ini dilakukan selepas pihaknya menerima aduan dari penduduk sekitar yang curiga dengan kehadiran wanita terbabit.

Beliau berkata, kesemua mereka yang berusia antara 25 hingga 30-an itu dibawa ke Pejabat Jabatan Imigresen negeri untuk tindakan lanjut.

“Kes ini disiasat mengikut Seksyen 6 (3) Akta Imigresen 1959/63 kerana tiada dokumen pengenalan diri yang sah,” katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook