Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Pakar mula operasi Sabtu ini

Dikirim oleh Warieh Selasa, 5 Mac 2013


Wartawan Sinar Harian
5 Mac 2013
Yunus
Yunus ketika melakukan lawatan kerja di Pakar, semalam sambil diiringi Siti Nurul Haida dan Rasid.
Pakar
Pakar menjadi sebuah lagi pusat tumpuan ramai di Seremban.

SEREMBAN - Orang ramai terutama penduduk sekitar daerah ini akan memiliki banyak pilihan untuk membeli keperluan barangan dapur apabila Pasar Komuniti dan Karavan (Pakar) akan mula beroperasi di Jalan Seremban – Kuala Pilah mulai Sabtu ini.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pertanian, Industri Asas Tani, Pembangunan Usahawan dan Koperasi negeri, Datuk Yunus Rahmat berkata, Pakar merupakan satu tempat pilihan untuk memberi barang keperluan, terutama barang mentah.

Menurutnya, projek melibatkan kos RM3.6 juta itu diyakini dapat memberi kemudahan kepada masyarakat setempat selain memberi ruang kepada peniaga berniaga dalam keadaan selesa.

“Pakar yang merupakan infrastruktur kekal, akan mula operasi pada Sabtu ini dalam dua sesi iaitu dari jam 7 pagi sehingga 1 petang, dan 4 petang sehingga 12 malam, setiap hari kecuali Isnin.

“Di sini, kita menyediakan sebanyak 81 lot niaga kepada mereka yang ingin menjual pelbagai barangan tanpa had,” katanya kepada pemberita selepas melakukan lawatan di Pakar, semalam.

Turut serta, Timbalan Pengarah Fama negeri, Siti Nurul Haida Ibrahim dan Pengurus Pakar Paroi, Rasid Yusop.

Yunus berkata, Pakar di Negeri Sembilan merupakan projek kelima kerajaan melalui Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, selepas Seri Manjung, Perak; Jengka dan Bera, Pahang serta Satok, Sarawak, beroperasi beberapa tahun lalu.

Menurutnya, selain perniagaan, ia juga boleh digunakan sebagai tempat menjalankan aktiviti komuniti setempat seperti kenduri kahwin atau majlis perasmian.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook