Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


 
 
Pusat penjaja baru: 38 premis peniaga di Jalan Lee Sam akan dinaik taraf
HAMIZAH BASIR
3 Mac 2013
SEREMBAN – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) telah memperuntukkan sebanyak RM182,000 bagi kerja-kerja naik taraf  Pusat Penjaja Jalan Lee Sam, di sini.

Pengarah Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (PPDNKK) negeri, Mohd Talal Abu Bakar berkata, transformasi itu akan memberi faedah kepada seramai 38
penjaja yang terdiri daripada 34 peniaga Melayu dan empat peniaga Cina yang menjalankan pelbagai aktiviti perniagaan.

“Program ini selaras dengan matlamat Program Penjaja 1Malaysia (PP1M) yang bertujuan untuk menaik taraf kawasan perniagaan melalui premis yang lebih bersih dan teratur serta menekankan penyediaan makanan bersih, sihat dan selamat.

“Antara kerja-kerja yang dijalankan adalah seperti mengecat premis perniagaan, menyeragamkan papan-papan tanda gerai, menurap tar, membuat pendawaian elektrik, memasang lampu di sekitar bangunan, menyediakan landskap parkir dan membersihkan kawasan persekitaran,” katanya pada Program Aktiviti Pembersihan Kawasan Penjaja, PP1M, di Pusat Penjaja Jalan Lee Sam, di sini, semalam.

Program itu dirasmikan Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani, Pembangunan Usahawan dan Koperasi negeri, Datuk Yunus Rahmat.

Menurutnya, kerajaan telah memperuntukkan sebanyak RM7 juta untuk transformasi fizikal premis-premis perniagaan penjaja dan peniaga kecil di seluruh negara.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook