Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Berdentum kuat depan rumah

Dikirim oleh Warieh Ahad, 9 Jun 2013


Wartawan Sinar Harian
8 Jun 2013
Berdentum kuat depan rumah
Keadaan Proton Saga yang dipandu anggota tentera yang terbabas ke dalam longkang selepas terbabit dalam kemalangan di Kilometer 22.5 Jalan Seremban- Tampin, malam kelmarin.
Berdentum kuat depan rumah
Keadaan teksi yang remuk teruk di bahagian hadapannya dan terbabas ke hadapan rumah penduduk selepas terbabit dalam kemalangan di ilometer 22.5 Jalan Seremban-Tampin, malam kelm
REMBAU – Seorang anggota tentera dan pemandu teksi nyaris maut setelah terlibat dalam kemalangan di Kilometer 22.5 Jalan Seremban-Tampin, dekat sini.

Dalam kejadian 9.40 malam itu, teksi berkenaan ingin membuat pusingan U di jalan utama berkenaan dan dalam masa sama datang sebuah kenderaan jenis Proton Saga dari arah Seremban.

Saksi kejadian, Fatimah Mohd Nor, 26, berkata, ketika kejadian dia bersama keluarganya sedang menonton televisyen sebelum dikejutkan dengan bunyi dentuman.

"Saya segera menjenguk di tingkap dan terkejut melihat sebuah teksi sudah remuk di hadapan rumah.

"Malah, pemandu teksi juga dilihat keluar dari kenderaan tanpa sebarang kecederaan," katanya ketika ditemui di Taman Chembong Jaya, dekat sini, malam kelmarin.

Menurutnya, sebelum ini pernah juga berlakunya kemalangan di hadapan rumahnya namun kenderaan tidak pernah terbabas memasuki kawasan perumahan memandangkan terdapat pokok besar.

"Kejadian ini benar-benar mengejutkan kami," katanya.

Penduduk, Oon Md Kanan, 49, berkata, ketika kejadian dia dan rakannya sedang minum di sebuah kedai yang terletak berhampiran lokasi kejadian sebelum terdengar dentuman kuat.

Menurutnya, mereka bergegas ke lokasi kejadian dan mendapati orang ramai sedang mengeluarkan mangsa di dalam Proton Saga yang cedera di dagu dan kaki.

"Mangsa sempat memaklumkan dia dalam perjalanan pulang ke tempat kerjanya di Kem Syed Sirajuddin Gemas.

"Mangsa dihantar terlebih dahulu ke Klinik Kesihatan Pedas sebelum dikejarkan ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) di Seremban untuk rawatan lanjut," katanya.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, teksi yang ingin membuat pusing u berkenaan merempuh Proton Saga dan terbabas ke longkang kanan jalan.

"Teksi berkenaan pula terbabas ke kiri jalan iaitu di hadapan sebuah rumah dia kawasan taman perumahan terbabit," katanya.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook