Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2



Anwar Ibrahim bakal menang di Port Dickson?

Dikirim oleh Warieh Khamis, 13 September 2018





SHAH ALAM - PRK Parlimen Port Dickson boleh dianggap sebagai ibu kepada semua PRK yang telah dijalankan selepas PRU14 lalu.
Penganalisis politik, Prof Dr Awang Azman Awang Pawi berkata, PRK berkenaan akan menyaksikan peratusan undian meningkat berbanding PRK sebelum ini yang terlalu ‘kecil’ bilangan peratusan keluar mengundi.
Menurutnya, senario berkenaan disebabkan oleh pengaruh serta aura politik dari Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri lebih-lebih lagi dengan strategi politik PKR sebelum ini Anwar sebagai PM kelapan negara.
“PRK ini tidak sama mcm PRK yang lepas-lepas. PRK ini ibu segala PRK sebab yang bertanding itu Anwar. Satu undi untuk Anwar oleh pengundi merupakan satu undi untuk bakal perdana menteri negara ini.  Ini motivasi mereka (pengundi).
“Kita memang tak nampak calon pembangkang yang boleh mengatasi Anwar di Negeri Sembilan kecuali Tok Mat (Pengerusi BN Negeri Sembilan yang juga Adun Rantau, Datuk Seri Mohamad Hasan) yang boleh memberikan cabaran pada Anwar,” katanya kepada Sinar Harian.
Awang berkata, sewajarnya perlu ada calon yang bakal berentap melawan Anwar di PRK berkenaan bagi membudayakan amalan demokrasi.
Menurutnya, wujud juga kemungkinan sekiranya pihak pembangkang menggunakan alasan pembaziran wang bagi mengadakan PRK serta tidak mahu menghantar calon bagi kerusi berkenaan.
“Perlu ada lawanlah… demokrasi.  Jangan bagi (Anwar) menang percuma.  Walaupun kita semua tahu Anwar ini ada personaliti politik yang cukup kuat dan sukar untuk dikalahkan, jangan bagi Anwar ini menang percuma dan menggunakan alasan pembaziran wang kerana takut kalah teruk.
Menurutnya, pemilihan Anwar untuk bertanding di kerusi campuran yang mempunyai penduduk berbilang bangsa mencerminkan politik Malaysia baharu pada masa ini.
Ahli Parlimen Port Dickson, Datuk Danyal Balagopal Abdullah secara sukarela mengosongkan kerusinya buat Anwar bagi membolehkan beliau diangkat sebagai Perdana Menteri kelapan kelak

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook

    Liga Perdana (Hobin Jang Hobin)

    Standings provided by whatsthescore.com