Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2



BN tak mampu lawan Anwar - Aminuddin

Dikirim oleh Warieh Khamis, 13 September 2018


SEREMBAN: Barisan Nasional (BN) dijangka tidak mampu memberi saingan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang akan bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, tidak lama lagi.
Pengerusi PKR Negeri Sembilan, Aminuddin Harun, yang juga Menteri Besar, berkata beliau yakin Ketua Umum PKR itu akan mendapat sokongan besar pengundi di kawasan berkenaan.
"Kita tiada masalah dengan siapa saja calon yang akan diletakkan UMNO atau BN kerana sejarah membuktikan PKR memang mendapat sokongan besar pengundi sejak merampas kawasan itu daripada BN pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12).
"Tetapi, kita tetap menghormati mereka dan mengharapkan sokongan pengundi dan penyokong PKR berterusan," katanya pada sidang media selepas merasmikan majlis penyampaian sijil pelantikan pengerusi dan setiausaha Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) di sini, hari ini.
Pengosongan kerusi terbabit diumumkan Ahli Parlimen Port Dickson, Datuk Danyal Balagopal Abdullah pada sidang media khas di Ibu Pejabat PKR di Kuala Lumpur, hari ini.
Tindakan itu bagi membolehkan Pakatan Harapan (PH) mengangkat Anwar sebagai Perdana Menteri kelapan.
Mengulas lanjut, Aminuddin berkata, pihaknya akan turut merangka strategi khas bagi menghadapi kemungkinan BN bekerjasama dengan PAS ketika PRK Parlimen Port Dickson.
Katanya, pihaknya akan mengadakan mesyuarat untuk membentuk jawatankuasa pilihan raya esok.
Aminuddin berkata, PKR negeri juga akan mengadakan satu majlis untuk meraikan Anwar dan menjemputnya hadir dalam masa terdekat, sekali gus memberi peluang kepada masyarakat setempat mendampingi bakal Perdana Menteri itu.
Sementara itu, Pengerusi Parti Amanah Negara (PAN) Negeri Sembilan, Zulkefly Mohamad Omar, menyambut baik keputusan Anwar untuk bertanding di Parlimen Port Dickson.
"Sebagai komponen PH, kami memberi sokongan penuh dan bersiap sedia untuk menggerakkan jentera parti bagi menghadapi PRK di Port Dickson," katanya.


0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook

    Liga Perdana (Hobin Jang Hobin)

    Standings provided by whatsthescore.com