Aktiviti Nogori

untuk makluman sebarang aktiviti di Negeri Sembilan hantarkan maklumat anda ke bukuone@gmail.com

featured-content2

featured-content2

http://beritan9.blogspot.com/2011/12/agihan-zakat-asnaf-mualaf-ditambah.html

featured-content2

featured-content2


Warga SJKC Chi Sin, ibu bapa gotong-royong raikan hari raya

Dikirim oleh Warieh Isnin, 6 Mei 2024



SEREMBAN - Semangat gotong-royong masyarakat berbilang kaum di SJKC Chi Sin semakin bersemangat apabila ibu bapa serta penduduk tempatan berganding bahu dalam sambutan Hari Raya.

Dalam satu inisiatif yang menggembirakan, ibu bapa pelajar sekolah tersebut telah menganjurkan majlis raikan Hari Raya di kawasan sekolah untuk memeriahkan suasana kebersamaan.

"Kami gembira melihat kerjasama yang kukuh antara ibu bapa dan penduduk setempat dalam meraikan perayaan ini. Ia menunjukkan semangat kebersamaan dan kesatuan dalam komuniti," kata Ketua Pengurusan Sekolah.

Majlis yang diadakan di perkarangan sekolah ini turut menyaksikan pelbagai aktiviti yang dirancang khas untuk pelajar dan penduduk setempat, termasuk pertandingan mewarna, persembahan seni budaya, dan jualan makanan tradisional.

"Kami mengalu-alukan inisiatif seperti ini kerana ia memperkukuhkan lagi hubungan antara sekolah dengan komuniti tempatan. Ia juga memberi peluang kepada pelajar untuk meraikan kepelbagaian budaya yang ada di Malaysia," tambah Ketua Pengurusan Sekolah.

Semangat kebersamaan yang dipamerkan dalam majlis tersebut mencerminkan nilai-nilai murni masyarakat tempatan yang memupuk semangat perpaduan dan saling tolong-menolong, yang merupakan asas kepada pembinaan sebuah masyarakat yang bersatu padu.

0 Komen

Catat Ulasan

Kalau raso nak komen boleh yor...mano la tau kot-kot ado yang ngomen eh tue ado pakedah eh pado warieh yang lain.. bilo dah ngomel tue tanggungjawab sendiri la yor..

Carian

Lagu Kebesaran Negeri Sembilan

    Temui kami di facebook